Sprawdź w jaki sposób stworzyć warunki do sfotografowania wybranych produktów i jakich narzędzi użyć.

 

Bardzo ważnym elementem w sprzedaży, zwłaszcza tej internetowej, jest przyciągnięcie klienta przy pomocy obrazu. Nie od dziś wiadomo, że klienci “kupują oczami” i chętniej nabędą coś, co wygląda atrakcyjnie i jest przedstawione w interesujący sposób. W ostatnim czasie zakupy online stały się jeszcze bardziej popularne niż kiedykolwiek. Każdy kto prowadzi internetowy biznes, niezależnie od tego, czy jest małą, czy wielką marką, zdaje sobie sprawę z tego, iż dobra fotografia produktowa to klucz do sukcesu. Podpowiemy Wam, w jaki sposób stworzyć warunki do sfotografowania Waszych produktów i jakich narzędzi użyć. Okazuje się, że możecie zrobić to samodzielnie, bez wynajmowania drogiego studia fotograficznego!

 

Trzy ważne zasady czyli: minimalizm, atrakcyjność i detal

Większość portali aukcyjnych ma specjalne wymagania co do publikowanych zdjęć. Kwestie na które powinniśmy zwrócić uwagę:

  • dobre oświetlenie
  • wyostrzone kontury
  • wiernie odwzorowane kolory
  • jednolite, najlepiej białe tło
  • odpowiednio przygotowany produkt
  • różnorakie kadry

 

Dla uatrakcyjnienia oferty, warto zaprezentować towar w aranżacji, aby pokazać jego użytkowość. Nie zapominajmy o ujęciu przedmiotu z różnych perspektyw! Kadr powinien być przyjemny dla oka oraz wzbudzać pozytywne emocje. Można pokusić się o inspiracje fotografią lifestyle.

 

 

 

Światło ciągłe

Bez dobrego światła nie ma dobrej fotografii, także tej produktowej! Warto skorzystać z budżetowych rozwiązań, które pomogą nam uzyskać profesjonalne rezultaty w domowych warunkach. Postęp w technologii świateł LED pozwolił na stworzenie mocnych, a jednocześnie tanich lamp światła ciągłego więc do fotografii produktów świetnie posłuży lampa Quadralite Thea 150 LED. Wykorzystanie tego źródła światła to dobre rozwiązanie dla osób fotografujących smartfonami. Aparaty w telefonach są coraz lepszej jakości, jednak małe matryce sprawują się dobrze tylko w dobrym oświetleniu. Wielką zaletą dla osób początkujących jest możliwość podglądania efektów działania oświetlenia na bieżąco. Można je z łatwością korygować bez konieczności tworzenia kolejnego zdjęcia.

 

Jak korzystać ze światła ciągłego?

W bardzo prostu sposób uzyskasz miękkie i studyjne światło, bez ostrych przejść i krawędzi cienia. Możesz zmieniać temperaturę światła oraz jego moc przy pomocy dwóch pokręteł oraz oświetlać nim plan zdjęcia pod różnym kątem, w dowolnej odległości. To, jak rozkłada się światło widzimy od razu i szybciej osiągniemy wymagane rezultaty. Możesz eksperymentować i od razu zobaczysz, jak rozłożą się delikatne cienie i bliki.

 

 

 

Jednolite tło

W przypadku fotografii e-commerce, kiedy zdjęcie ma mieć głównie wartość informacyjną dla klienta, najlepiej sprawdzi się białe tło. Możemy wykorzystać zwykłą, białą kartkę w formacie A3. Obojętnie, czy używamy aparatu z lampą błyskową, czy smartfona z światłem ciągłym, doskonałym wyposażeniem będzie namiot bezcieniowy. Jest jedną z najtańszych i najszybszych metod uzyskania dobrych technicznie zdjęć na potrzeby aukcji internetowych, sklepów itp. Namioty Quadralite wykonane są z materiału dyfuzyjnego najwyższej jakości, który zapewnia stabilną temperaturę barwową i równomierne rozproszenie światła. Namiot można złożyć do niewielkiego pokrowca dostarczanego wraz z nim, co ułatwia jego przechowywanie i transport.

 

Odpowiednio przygotowany produkt

Produkt zawsze musi być czysty. Nieważne, czy sprzedajesz perfumy, buty, zegarek czy smartfona – rzecz po prostu musi lśnić! Wyczyszczenie nie zajmie Ci więcej niż kilka minut, a dzięki temu produkt będzie wyglądać o niebo lepiej. Trzeba również pozbyć się bałaganu lub niepotrzebnych przedmiotów z kadru. Szanse sprzedaży wzrosną, gdy oferowany produkt oraz otoczenie wokół niego będą wyglądać estetycznie. W dodatku można zaoszczędzić sporo czasu, ponieważ obróbka zdjęcia nie będzie aż tak wymagająca. Fotografowany produkt powinien wypełniać większość kadru.

 

 

Podsumowanie

Bez wątpienia zdjęcia na białym tle najłatwiej zrobić w namiocie bezcieniowym. Szczególnie, że nie jest to duży wydatek. Dzięki poradom, które zostały wyżej przedstawione, możesz stworzyć dobre zdjęcia Twoich produktów! Zwrócenie uwagi klienta profesjonalnie wykonaną fotografią to klucz do zwiększenia sprzedaży.

 

 

X Nasza strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego funkcjonowania jej zasobów. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza akceptację tej technologii. Więcej informacji o plikach cookies i metodach ich wyłączania można sprawdzić w polityce prywatności i plików cookies.